Trailergaarden-Gantrup Cup har vokseværk

Trailergaarden-Gantrup Cup har vokseværk
27. 01 2014
Østbirk IF’s indefodboldstævne kun for piger afvikles over 3 dage

Østbirk IF’s indefodboldstævne kun for piger sprænger alle rammer i forhold til sidste år, og med næsten 3 uger til tilmeldingsfristen, melder stævnet allerede lukket for tilmelding i 3 ud af 7 årgange - ialt er knap 75% af de 81 pladser besat!
 Største ændring ved det kommende stævne, som afvikles fra 7.-9. marts 2014 er, at Trailergaarden-Gantrup Cup 2014 udvides fra 1 spilledag til 3 spilledage, hvilket betyder en udvidelse fra 42 hold i 2013 til 81 hold i 2014, fordelt på alle 7 rækker fra U9-U15. Der forventes således i år ca. 500 fodboldspillere til stævnet i Østbirkhallen mod de ca. 244 deltagere sidste år.
 Alle feed-back fra stævnet i 2013, hvoraf langt hovedparten var positive, er taget med i overvejelserne og planlægningen af stævnet i 2014. At stævnet er kun for piger fastholdes, ligesom det fastholdes, at stævnet udbydes til hold, der i udgangspunktet ligger på maksimalt B-niveau. Mange hold på C-niveau har derfor også tilmeldt sig.
 Som noget nyt indføres en ny spændende turneringsstruktur, hvor der i alle rækker afvikles både A, B og C-finaler, dvs. at den bedste 1/3 går i A, den næstbedste 1/3 går i B og den dårligste 1/3 går i C-rækken efter indledende kampe.
 Dette bevirker, at selv helt nystartede pigehold, eller hold som normalt ville være på C-niveau, har chancen for at vinde en finale! Princippet om at alle skal have gode personlige præmier med hjem fastholdes ligeledes. I 2013 fik alle en T-shirt og en pokal, statuette eller medalje samt en pose med spurtpræmier til hele holdet. Som noget nyt er der for at sikre mangfoldighed og bedst konkurrence indført et maksimum på 2 hold, som en klub kan have pr. årgang.
 - På denne måde forventer vi også, at der vil komme hold fra en noget større geografi i 2014 sammenlignet med 2013, hvilket der allerede tegner sig et billede af. I skrivende stund er der tilmelding fra 22 forskellige klubber mod 16 forskellige klubber i 2013, så mangfoldigheden bliver meget større i år, siger en af stævnets arrangører, Martin Abildgaard.
 Ifølge Martin Abildgaard er der nu også et større fast team bag stævnet med hver sine ansvarsområder, ligesom stævnet har fået sin egen hjemmeside tgcup.dk. Stævnearrangørerne ser frem til at se mange gengangere fra sidste år samt en masse nye pigehold, som finder stævnets koncept attraktivt!
 - Mange frivillige har også allerede meldt sig, og vi håber, at der er hjælp at hente fra mange flere frivillige med alle opgaver fra pakning af præmier, påsætning af labels på pokaler, klargøring af præmier og præmieoverrækkelse, tidtagerbord med mere, slutter Martin Abildgaard af.