3 tuner Smukfest med massivt netværk



Bøgeskoven i Skanderborg bliver snart fyldt op med over 50.000 gæster, der samles for at opleve storslåede koncerter med blandt andre Rihanna, Kygo og SIA, og det kommer ikke til at gå stille for sig. Teleselskabet 3 forventer da også en massiv stigning i forbruget på mobilen under festivalen, fordi mobilforbruget i et yderområde som Bøgeskoven udenfor Skanderborg under normale omstændigheder ikke udfordrer netværket.
Det har nemlig en stor effekt på mobilnettet, når en fest som Smukfest finder sted midt ude i en skov med massevis af træer. Det har også en stor effekt, når langt flere brugere end normalt indtager et mindre område. Derfor må selskabet netværksmedarbejdere oftest tænke i kreative baner for at levere god mobildækning. Således får Smukfest nu fire sæt mobile antenner i selve træerne i Bøgeskoven og en midlertidig mobil mast. I forvejen er der allerede to master, der har en permanent plads i området. Alle master er udstyret med både 3G og 4G.
- Vores fornemste opgave er at levere den bedste mobiloplevelse til vores kunder, hvad enten de er på festival, i udlandet eller hjemme i stuerne. Og eftersom vores kunder er storforbrugere af data og streamer løs på deres mobiltelefoner, skaber det i stigende grad nogle udfordringer for vores netværk i yderområder som fx Bøgeskoven udenfor Skanderborg. Derfor arbejder et dedikeret netværksteam for at skabe de bedst mulige mobilforhold for gæsterne på Smukfest, siger Kim Christensen, netværksdirektør i 3 Danmark.

Mobilen er højt prioriteret på festival
Der er god grund til at sørge for god mobildækning på Smukfest. En undersøgelse, som 3 har fået lavet af analysebureauet Wilke, viser nemlig, at 26% af danskerne nødigst vil undvære toiletpapiret på festival, mens hele 23% nødigst vil undvære mobilen.
- Det er ret bemærkelsesværdigt, at mobilen rangerer på niveau med noget så essentielt som toiletpapir. Tallene viser, hvor stor en betydning mobilen har. Den er blevet et vigtigt ’værktøj’ for gæsterne i deres færd på festivalen, og derfor er det vigtigt, at vi gør en stor indsats for at imødekomme festivalgængernes behov ved at levere god mobildækning, siger Kim Christensen. 
Undersøgelsen er gennemført af analysebureauet Wilke for teleselskabet 3 i maj 2016 og er repræsentativt fordelt blandt danskere over 18 år. Der er gennemført i alt 1000 interviews.

yesGiv Østbirk Avis Østjydsk Avis et like her, så får du nyhederne på Facebook!

Løbende annoncer

Ugens Annoncer

Seneste video

Vi er ikke som de andre
27. mar 2024