
300 medarbejdere i SuperBrugsen gennemgår nu ny uddannelse inden for frugt og grønt og bliver som de første i Danmark Nøglehulscertificerede.
Uddannelsen omfatter blandt andet samtlige ledere af frugt & grønt afdelingerne i kæden.
Det sker som led i den største investering i at løfte frugt og grøntafdelingerne i alle butikker, som fra denne uge markedsføres som SB Grønthandel.
- SB Grønthandel er vores nyeste initiativ i vores strategi. Det skal være med til at tydeliggøre, at der er forskel på SuperBrugsen og andre dagligvarebutikker, siger kædedirektør Kenneth Pedersen.
- Bedre personlig rådgivning af faguddannede medarbejdere, meget større udvalg (mere end dobbelt så meget at vælge imellem som i en discountbutik), friskhedsgaranti, flere smagsprøver og mere inspiration er de centrale elementer i vores nye frugt og grønt-koncept, siger Kenneth Pedersen.
I forvejen har kæden gennemført tilsvarende tiltag for slagter- og for vinafdelingerne. Kunderne har kvitteret med større køb, som sidste år resulterede i kædens bedste resultat nogensinde.
Det nye koncept vil blive massivt markedsført med nye reklamefilm, skabt af bureauerme Republica og TorpBethelsen, som kommer til at køre på de landsdækkende kommercielle TV-kanaler de kommende uger.
Medarbejderne bliver i forbindelse med uddannelse som gennemføres i samarbejde med Detaildivisionen under Holstebro Tekniske Skole, Nøglehulscertificeret, hvilket betyder, at de kan rådgive kunderne om de sunde valg.