
Horsens Kommunes Handicap- og Ældrerådgivning har oprettet et rådgivningsteam, der skal gøre det nemmere for borgere og samarbejdspartnere at få råd og vejledning i forhold til helt konkrete problemstillinger omkring nedsat funktionsniveau.
Med rådgivningsteamet sikres, at der nu kun er én indgang til råd, vejledning og visitation – og målet er først og fremmest at styrke Handicap- og Ældrerådgivningens service overfor den enkelte borger og samtidig øge fokus på rådgivning og afklaring af borgerens mulighed for at mestre sit liv.
- Vi har et stort ønske om at forbedre servicen for vores ældre og handicappede borgere, som har behov for råd og vejledning i forhold til eksempelvis hjælpemidler og praktisk hjælp. Derfor har vi valgt at etablere et sådant team, som skal sikre en sammenhængende og helhedsorienteret indsats samtidig med, at vi tror på, at vi kan opnå en hurtig sagsbehandling for den enkelte borger, siger chef for Horsens Kommunes Handicap- og Ældrerådgivning, Frants Arboe.
Han tilføjer, at det nye rådgivningsteam også skal sikre, at alle borgere oplever et ensartet serviceniveau. Samtidig udvides ”åbningstiden” for både telefonisk og personlig henvendelse, så borgerne kan henvende sig hver dag mellem 8.30 og 13.00.
- Vi tror ganske enkelt, at vi med dette rådgivningsteam kan styrke Handicap- og Ældrerådgivningens service overfor den enkelte borger og samtidig øge fokus på rådgivning og afklaring af borgerens mulighed for at mestre sit liv, siger Frants Arboe.
Har borgeren en tidligere eller igangværende ansøgning under behandling i afdelingen, skal den allerede kendte sagsbehandler kontaktes.