Socialt ansvar trives trods Corona



Hos virksomheden Allergikost, oplever indehaver Gurli Borgen ofte, at CSR-mærket vækker nysgerrigheden hos de besøgende. Det giver anledning til en god snak om CSR.

2020 er i den grad et år, der byder på store udfordringer for mange. Det gælder også for erhvervslivet, der er under pres som følge af Covid-19.

Heldigvis oplever Horsens Kommune, at langt de fleste virksomheder holder fast i deres indsatser for social ansvarlighed og fortsat samarbejder tæt med Jobcenteret om at få alle dem, der kan arbejde, i arbejde. Og det er afgørende for beskæftigelsesindsatsen i Horsens Kommune - ikke mindst nu, hvor mange oplever modløshed og usikkerhed, hvis de er blevet afskediget eller frygter at blive det.

- I denne tid, hvor mange virksomheder er udfordret som følge af Corona, er jeg ekstra stolt over, at så mange af vores lokale virksomheder holder fast i deres sociale ansvar og fortsætter arbejdet for at få alle med. Der er brug for socialt ansvarlige virksomheder - nu mere end nogen sinde før. Derfor glæder jeg mig også over, at HORSENS ALLIANCEN og Jobtaskforcen igen i år har sat sig i spidsen for at anerkende de virksomheder, der gør en forskel, siger borgmester Peter Sørensen.

Derfor uddeler vi også CSRpeople i år

Med et CSR-mærke kan HORSENS ALLIANCEN anerkende de sociale indsatser, virksomhederne gør. Men CSR-mærket er andet og mere end det, pointerer Sanne Ravn, chefkonsulent for Jobtaskforcen:

- Mærket er også med til at skabe opmærksomhed om sagen. Et CSR-mærke danner grundlag for en god dialog med andre virksomheder og kunder, og ad den vej inspirerer det andre til, hvordan også de kan tage socialt ansvar.

Det kan man genkende hos Allergikost A/S. Indehaver og adm. direktør Gurli Borgen har nemlig oplevet, at både kunder og samarbejdspartnere har spurgt nysgerrigt ind til, hvad det er for et mærke, hun har hængende, og hvordan de har opnået det.

- Så tog vi os en lille snak om, hvordan vi tager socialt ansvar her hos os, og om hvad vi og borgerne har fået ud af det, fortæller Gurli Borgen.

Derfor har HORSENS ALLIANCEN og Jobtaskforcen også valgt at holde fast i en uddeling af CSR-mærket, trods Corona krisen.

Fakta

Det er HORSENS ALLIANCEN, som uddeler mærket CSRpeople, i samarbejde med Jobtaskforcen og Jobcenter Horsens.
CSRpeople tager udgangspunkt i FN's 8. verdensmål om 'anstændige jobs og økonomisk vækst'.

For at opnå mærket skal to af tre kriterier være opfyldt. Kriterierne er justeret til efter situationen med covid-19 i Danmark, så de mere bredt omhandler ledige, sygemeldte, medarbejdertrivsel og forebyggende indsatser overfor unge mellem 13-29 år.

Der er ansøgningsfrist 1. oktober.

Ansøgningsskema og mere info om mærket og kampagnen findes på Jobtaskforcens hjemmeside: https://horsensalliancen.dk/Jobtaskforcen/Lobende-initiativer/CSRpeople

Alle modtagere får direkte besked og personlig overlevering af CSR-mærket. Hvis situationen tillader det, vil der være offentliggørelse af modtagerne til Horsens Inspire til november. Udover det vil alle modtagere komme til at fremgå af Jobtaskforcens hjemmeside.

Løbende annoncer

 

Ugens Annoncer

Seneste video

2024-14
31. mar 2025