Kontrolopkald til kommunalt ansatte



Ansatte på Rådhuset, Familierådgivningen og Jobcenter Horsens udsættes i december og januar for kontrolopkald, der skal tjekke, om de holder fast i praksis med at udøve god telefonservice over for borgerne.

Bliver borgerne fulgt ordentligt til dørs, når de ringer til Horsens Kommune?
 Det vil Horsens Kommune gerne sikre sig.
 Derfor bliver telefontjekket, som blev foretaget i juli sidste år af et eksternt firma, nu gentaget. I år med medarbejdere på Rådhuset, Familierådgivningen og Jobcenter Horsens som testpersoner.
 Kontrolopkaldene skal vise, om de ansatte tager telefonen, når den ringer, og om de sørger for at følge opkaldet til dørs. For eksempel ved at give besked til kollegaen, hvis borgeren ønsker at blive ringet op.
 - Selvom vi har de bedste intentioner, kan vi i en travl hverdag hurtigt komme til at slække på dem. Så derfor vælger vi igen at tjekke op på, om medarbejderne nu også udøver den aktive telefonservice, som Horsens Kommune lægger op til i sin telefonpolitik, siger stabschef Charlotte Lyrskov.
 Hun understreger at telefontjekket både handler om service og økonomi:
 - Det er vigtigt, at medarbejderne udøver god telefonservice over for borgerne, men økonomien spiller også en rolle. Det er billigere at betjene borgeren på telefon frem for via mails eller personligt fremmøde.
 Kontrolopkaldene foretages i december og januar.

yesFølg Østbirk Avis Østjydsk Avis på Facebook her!

Løbende annoncer

 

Ugens Annoncer

Seneste video

2024-14
31. mar 2025