
Når Joachim B. Olsen atter er ude og tale for den griske side af erhvervslivet, hvad angår brugen af underbetalt østeuropæisk arbejdskraft, så udstiller han blot sin manglende erfaring og uvidenhed. Joachim bifalder i dette tilfælde måden, hvorpå vognmand Kim Johansen fra Greve driver sin virksomhed. Kim Johansen har gjort en dyd ud af at misbruge/omgås diverse regler på området, så han igennem hans estiske datterselskab kan udleje 700 til 800 underbetalte østchauffører til sig selv. Disse chauffører er ikke registrerede i Danmark, og derfor kan man vel med rette antage, at de heller ikke betaler dansk skat. Disse chauffører har end ikke råd til at foretage deres hovedindkøb i Danmark, og derfor bidrager de heller ikke med noget positivt i den retning. Joachim B. Olsen bifalder brugen af disse underbetalte chauffører og begrundelsen for dette er, at man får billigere varer til stor gavn for de danske forbrugere. Dette er selvfølgelig en påstand, som jeg går ud fra, at Joachim B. Olsen kan dokumentere og derfor vil jeg anmode ham om at henvise mig til nogle varegrupper, hvor brugen af underbetalte østchauffører har gjort det billigere for forbrugerne inden for de seneste 5 år? Ligeledes kunne jeg godt tænke mig, om økonomioraklet Joachim B. Olsen kunne henvise til nogle beregninger, der påviser hvor stor/lille en gennemsnitlig besparelse den danske forbruger kan sætte næsen op efter, ved denne forretningsmodel. Jeg når selv frem til, at forbrugeren ved brugen af underbetalte østchauffører kan opnå en besparelse på ca. 7 ører dagligt pr. kilo. Det vil sige, at Joachim B. Olsens begejstring for social dumping på transportområdet udmønter sig i en konkret besparelse på ca. 20 ører for f.eks. et kilo vindruer fra Italien, og denne besparelse overskygger fuldstændig det tabte provenu for den danske statskasse på minimum 266.000 kr. pr. år for hver dansk chauffør, der kører for en seriøs dansk vognmand til minimum dansk overenskomst.