
Fredag d.19.09.14 bragte Jyllands-Posten et læserbrev udfærdiget af Direktør Mogens Therkelsen, hvori han fremkom men nogle grove beskyldninger om politisk inkompetence i forbindelse med krav om stramninger på transportområdet. Ydermere beskyldte han indirekte embedsværket for magtmisbrug og misinformation af politikerne. Hr. Therkelsen glemte, i samme ombæring og ganske behændigt, at oplyse om sin egen virksomhedskonstruktion, da denne konstruktion er en af grundene til diverse krav om stramninger på området. Hr. Therkelsen har, ligesom en stor del af hans kumpaner i ITD og DI – transport, oprettet postkasseselskaber i udlandet for herved, at kunne underbyde de danske lønninger og hermed udkonkurrere de anstændigt virkende danske vognmandskollegaer. Da størstedelen af Hr. Therkelsens Vognpark er på tyske plader, må man formode, at der også er en del skatte- og momsafregninger, han slipper for. Ydermere så ”glemmer” han at oplyse, at han selv og flere af kumpanerne gentagne gange har modtaget bøder for brud på EU-reglerne omkring cabotagekørsel! Nu hører jeg så til en af de politikere, der rent faktisk har praktisk erfaring på området, da jeg, i mit tidligere virke som eksportchauffør i 11 år, kørte Europa tyndt på kryds og tværs. Jeg mener derfor godt, at jeg med rette kan oplyse Hr. Therkelsen og hans kumpaner om, at det netop er deres måde, hvorpå de driver deres (landsskadelige) virksomheder på, der netop nødvendiggør stramninger på området. Herved kan vi sikre overlevelsen af at den seriøse danske vognmand og hans danske chauffør, som modsat denne Ridder af Dannebrogsordenen bidrager til samfundskagen.
(Cabotagekørsel er nationale transporter, der udføres udenlandske vognmænd).