Nyt navn kan tiltrække endnu flere turister



(pressefoto)

Det skal være lettere for turisten at afkode, hvem der er afsender på turistinformationen i Odder, Horsens og Hedensted kommuner. Derfor tager destinationsselskabet nu navneskifte til "Destination Kystlandet". 

Onsdag d. 10. marts ændrer Turistsamarbejdet Kystlandet navn til "Destination Kystlandet".

Dette sker for at imødekomme en stigende interesse for destinationen fra både det danske og de udenlandske markeder. Alene i 2020 så destinationen en stigning i medieomtale på 68 procent siden 2019. Den internationale interesse var hele 7 gange højere end året før.

- Vores primære formål er at sætte Kystlandet på verdenskortet. Beslutningen om, at vi nu hedder Destination Kystlandet, gør det nemmere at tiltrække både danske og udenlandske turister. Det er simpelthen lettere at afkode hvem vi er og hvad vi er, og samtidig er det noget mere mundret, siger direktør i Destination Kystlandet Helle Berthold Rosenberg.

Navneændringen har ingen indflydelse på Destination Kystlandets overordnede strategi.

Destinationsselskabet vil fortsat arbejde for, igennem VisitOdder, VisitHorsens og VisitJuelsminde, at øge synligheden af - og interessen for - Odder, Horsens og Hedensted kommuner som feriedestination, i samarbejde med en lang række lokale erhvervspartnere. 

Ny hjemmeside under udvikling

Samtidig arbejder Destination Kystlandet på at udvikle en ny hjemmeside, Kystlandet.dk, der skal give turisterne et samlet overblik og inspirere til store og små oplevelser i Kystlandet, på samme måde som årets nye turistguide, der kom på gaden i sidste uge.

De fire andre turismebrands under Destination Kystlandet, VisitOdder, VisitHorsens, VisitJuelsminde og MeetingHorsens, vil fortsat have aktive og opdaterede hjemmesider.

Se et preview af den nye hjemmeside og læs årets turistguide online på www.kystlandet.dk.
 

Destination Kystlandet

Løbende annoncer

Ugens Annoncer

Seneste video

112: Brand Pizza Master, Brædstrup
08. maj 2023